Akcja Kwalifikacja 2.0 - Informacje o naborze

Opublikowano: 2024-04-02 11:42, Numer artykułu: 81050 , Autor: S.Bartczak-Gackowska

 

REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU

„AKCJA - KWALIFIKACJA 2.0 – projekty na rzecz szkół zawodowych na terenie Miasta Bydgoszczy”

w

Zespole Szkół Drzewnych w Bydgoszczy

 

  1. I.             Postanowienia ogólne
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w stażach uczniowskich w ramach projektu „Akcja Kwalifikacja  2.0 – projekty na rzecz szkół zawodowych na terenie Miasta Bydgoszczy”, realizowanym  w ramach programu: Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Działanie FEKP.08.15.
  2. Celem realizacji staży uczniowskich dla uczniów/uczennic Zespołu Szkół Drzewnych jest uzyskanie doświadczenia i nabycie umiejętności praktycznych niezbędnych do pracy w zawodzie.
  3. Staże uczniowskie organizowane będą w okresie 24.06.2024 do 30.08.2024, Wymiar stażu wynosi  160 godzin – 4 tygodnie dla uczniów/uczennic powyżej 16 roku życia. Staże uczniowskie  realizowane będą na podstawie umów dwustronnych zawartych pomiędzy Szkołą i uczniem/uczennicą oraz Szkołą i pracodawcą. Umowa określi zakres nauczania. Warunkiem uczestnictwa jest ukończone 16 lat przed rozpoczęciem stażu. W stażu mogą uczestniczyć uczniowie i uczennice klas drugich, trzecich oraz czwartych.
  4. Uczeń/uczennica otrzyma świadczenie pieniężne – stypendium w wysokości:

3.008 zł za realizację stażu w wymiarze 160 h,

  1. O udział w projekcie mogą ubiegać się uczniowie/uczennice następujących kierunków kształcenia:

Technik technologii drewna -  20 uczennic / uczniów

     Technik hodowca koni -  15 uczniów / uczennic

Branżowa szkoła I stopnia stolarz  -  8 uczniów / uczennic

Branżowa szkoła I stopnia fotograf – 21 uczniów / uczennic

 

Jeżeli w danym zawodzie nie zbierze się odpowiednia liczba osób chętnych to komisja rekrutacyjna może przesunąć te miejsca na inne zawody.

 

 

  1. II.            Wybór uczestników/uczestniczek projektu
  2. Termin rekrutacji określony będzie w ogłoszeniu o naborze, zamieszczonym w siedzibie Zespołu Szkół Drzewnych (gablota 1 piętro) oraz na stronie internetowej.
  3. Kryteria formalne:
  4. O zakwalifikowaniu ucznia/uczennicy do udziału w stażu zadecyduje komisja rekrutacyjna, która weźmie pod uwagę następujące kryteria premiujące:
  1. Rekrutację uczestników/czek przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w Zespole Szkół Drzewnych w Bydgoszczy, powołana przez dyrektora szkoły.
  1. Warunkiem ubiegania się o udział w stażu uczniowskim jest  osobistezłożenie wypełnionego i podpisanego przez uczestnika/uczestniczkę formularza zgłoszeniowego w sekretariacie szkoły, ul. Toruńska 44, w terminie do 12 kwietnia 2024, godz. 12.00. (załącznik 1)
    1. Uczestnik/uczestniczka jest uczniem/uczennicą Zespołu Szkół Drzewnych  w   zawodach wskazanych w pkt. 5 Regulaminu,
    2. status ucznia kl. 2-4 technikum w zawodzie objętym wsparciem (weryfikacja na podst. dokumentacji szkolnej na formularzu zgłoszeniowym, dokonuje sekretarz/sekretarka szkoły).

Kryterium premiujące

(wypełnia WYCHOWAWCA/WYCHOWAWCZYNI)

Wartość/Potwierdzenie

Liczba przyznanych punktów

Średnia ocen z wszystkich przedmiotów zawodowych z semestru I w roku szkolnym 2023/24 (z pominięciem praktyki zawodowej).

Średnia ocen (jedno miejsce po przecinku)

Ilość przyznanych punktów jest równa średniej ocen (jedno miejsce po przecinku)

 

Frekwencja na zajęciach szkolnych z semestru I w roku szkolnym 2023/24.

70%-80%                            □

81%-90%                            □

91%-95%                            □

96%-100%                          □

70%-80% - 1 pkt

81%-90% - 2 pkt

91%-95% - 3 pkt

96%-100% - 5 pkt

Średnia ocen z wszystkich przedmiotów z semestru poprzedzającego datę rozpoczęcia zajęć

Ocena  2.0-3.0                   □

Ocena  3,1-4,0                   □

Ocena  4,1-5,0                   □

Ocena  5,1-6,0                   □

Ocena  2.0-3.0 – 1 pkt

Ocena  3,1-4,0 - 2 pkt.

Ocena  4,1-5,0 – 3 pkt

Ocena  5,1-6,0 – 5 pkt

Ocena z zachowania z semestru poprzedzającego datę rozpoczęcia zajęć

Ocena  naganna                □

nieodpowiednia                  □

Ocena  poprawna               □

Ocena  dobra                      □

Ocena  bardzo dobra          □

Ocena  wzorowa                 □

Ocena  naganna,  nieodpowiednia  – 0 pkt

Ocena  poprawna - 1 pkt.

Ocena  dobra – 2 pkt

Ocena  bardzo dobra – 3 pkt

Ocena  wzorowa – 5 pkt

Opinia/ocena ogólna wychowawcy/wychowawczyni

Zła                                      □

Dobra                                 □

Bardzo dobra                     □

Wyróżniająca                     □

 

 

Zła - 0 pkt

Dobra – 2 pkt

Bardzo dobra – 4 pkt

Wyróżniająca – 5 pkt

 

 

       

 

  1. Uczestnikami/uczestniczkami stażu zostają osoby, które uzyskały najwyższą sumę punktów w danym zawodzie.
  2. Miejsce odbywania stażu uzależnione będzie od liczby uzyskanych punktów w rekrutacji. Pierwszeństwo będą mieli uczniowie/uczennice z najwyższą sumą punktów.
  3. Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej sporządza się protokół.
  4. Komisja rekrutacyjna sporządza listę podstawową i rezerwową osób,  które nie zakwalifikowały się do udziału w stażach. W przypadku rezygnacji uczestnika jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej z danego zawodu.
  5. Informacja o zakwalifikowaniu do udziału w stażach zostanie umieszczona  na tablicy informacyjnej Zespołu Szkół Drzewnych (1 piętro) w Bydgoszczy.
  6. Decyzja Komisji rekrutacyjnej jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
  7.  Osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie może zrezygnować z uczestnictwa, składając u szkolnego koordynatora projektu stosowne oświadczenie.
  8. Uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie zobowiązani są do złożenia w terminie do 19 kwietnia 2024  dokumentów:
    1. deklaracja uczestnictwa w stażu,
    2. oświadczenie uczestnika/ uczestniczki stażu.

Dokumenty od 4 kwietnia będą dostępne na stronie szkoły oraz w sekretariacie.

  1. W przypadku uczniów/uczennic niepełnoletnich ww. dokumenty podpisuje rodzic/ opiekun prawny.
  2. Przed rozpoczęciem udziału w stażu uczniowie/uczennice podpiszą umowy, w których uregulowane zostaną ich prawa i obowiązki, zakres treści nauczania.
  3. Skreślenie z listy uczestników/czek projektu następuje, gdy:

a)    uczestnik/uczestniczka opuścił/a  3 dni stażu bez usprawiedliwienia,

b)    uczestnik/uczestniczka przerwał/a udział w projekcie,

c)    zaistnieją inne zdarzenia losowe.

17. Zakład pracy ma prawo wydalić ucznia w sytuacjach:

a)    naruszenia przepisów BHP, przepisów sanitarnych i p.poż.

b)    złamania tajemnicy zawodowej,

c)    nie wykonywania poleceń przełożonych i współpracowników,

d)    złamania zasad kultury osobistej oraz kultury zawodu.

18. W przypadku przerwania stażu uczeń/uczennica nie otrzyma świadczenia pieniężnego - stypendium.

 

  1. III.          Postanowienia końcowe
  1. Bieżące informacje na temat staży będą publikowane na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń
  2. Za kontakt z uczestnikami stażu odpowiada  Koordynator – Mariusz Mikołajewski
  3. Termin złożenia osobiście wypełnionego formularza zgłoszeniowego w sekretariacie szkoły – 12 kwietnia 2024r. do godziny 12.00.
  4. Termin posiedzenia komisji rekrutacyjnej – 15 kwietnia 2024 r.
  5. Ogłoszenie wyników rekrutacji – 16 kwietnia 2024r. - gablota informacyjna 1 piętro
  6. Dokumenty rekrutacyjne można pobrać ze strony szkoły (forma elektroniczna) lub w sekretariacie szkoły.
  7. Po ogłoszeniu wyników rekrutacji zostanie ustalony termin spotkania informacyjnego z uczniami.

 

Załączniki:

REGULAMIN REKRUTACJI 

Formularz zgłoszeniowy

Oświadczenie o danych osobowych

DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE